ראשון מסוגו: תרגיל חילוץ הספינה מלב ים • צפו

אבי יעקב No Comments on ראשון מסוגו: תרגיל חילוץ הספינה מלב ים • צפו

בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב נערך אתמול תרגיל ראשון מסוגו של חילוץ נפגעים מאוניית סוחר בוערת בלב ים, על ידי רשות הספנות והנמלים, לצד שירותי כבאות והצלה וגורמי חירום נוספים

צילום: דוברות כבאות והצלה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נערך לתרחישי חירום והצלה גם בים. תרגיל ייחודי, המדמה תרחיש של שריפת אוניית סוחר וחילוץ נפגעים בלב ים נערך אתמול במרחב הימי של נמל חיפה. במסגרת התרגיל, חולצו לחוף אנשים מאוניית סוחר בוערת, באמצעות גוררות שהשתתפו בכיבוי האש שאחזה באונייה.

התרגיל החל בקריאת מצוקה של אוניית סוחר שנקלטה במרכז המיוחד לחיפוש והצלה של כלי שייט בים (RCCC), ברשות הספנות והנמלים. בעקבות הקריאה, הוזנקו גוררות מיוחדות, שהחלו בפעילות הצלה של האונייה, וחילוץ אנשים שהיו על סיפונה.

בחדר המצב של ה- RCCC, הפועל 24 שעות ביממה מופעלות מערכות תקשורת אלחוטיות משוכללות וחדשניות, המאפשרות לצוות הפיקוח של רשות הספנות והנמלים לעקוב אחר כלי השייט בים, בדומה למגדל הפיקוח בנמל התעופה, העוקב אחר תנועת המטוסים.

בתרגיל, לקחו חלק גורמי הצלה רבים, בהם נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, ממלא מקום מנהל נמל חיפה, עופר טלקר, מנהל אגף ארגון ומינהל ברספ"ן רונן אברמוב, מנהלים ומפקחים של רשות הספנות והנמלים.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר הורתה שרת התחבורה משרדה ולכל הרשויות כפופות לו להיערך לכל תרחיש חירום אפשרי, באוויר, ביבשה ובים. התרגיל שעבר היום בהצלחה רבה הוא חלק משורה של תרגילים הנערכים בימים אלה בשיתוף גורמי חירום ומערכות הביטחון השונות. נמשיך לפעול בכל הערוצים, שאת חלקם איננו חושפים לציבור הרחב, כדי לוודא מוכנות מירבית של משרדנו לכל תרחיש חירום."



0 תגובות